gorovja / Julijske AlpeZgornji Goreljek (Pokljuka) / Planina Smrečica (Poglajnov rovt) - Zgornji Goreljek (Pokljuka)

Planina Smrečica (Poglajnov rovt) - Zgornji Goreljek (Pokljuka)

Izhodišče: Planina Smrečica (Poglajnov rovt) (1075 m)
Cilj: Zgornji Goreljek (Pokljuka) (1260 m)
Zemljevid: TNP 1:50.000

Z Bleda ali Jesenic se zapeljemo na Zatrnik, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Pokljuki. Za Zatrnikom zapeljemo prvo vozno cesto levo (t.j. pri oznaki ceste med 5,5 km in 6,0 km), nato pa se peljemo še nekaj 100 m, do prvega večjega desnega ovinka. Za ovinkom se v levo odcepi cesta, ki se spusti do planine Smrečica, mi pa le malo naprej parkiramo na primernem mestu ob cesti.

Z izhodišča nadaljujemo po makadamski cesti, ki se zložno vzpenja, za daljšim levim ovinkom, kjer tudi zapustimo traso nekdanje smučarske proge smučišča Zatrnik, pa se cesta preneha vzpenjati, občasno pa se v nadaljevanju tudi nekoliko spusti. Med hojo po cesti nato prečimo še traso nekdanje vlečnice Berjanca in nekoliko naprej še smučarsko progo Berjanca, nam pa se še nekoliko naprej odpre nekaj razgleda proti Karavankam. Za prehodnim razglednim delom dosežemo markirano pot Bled (Zaka) - Pokljuka, mi pa nadaljujemo desno po kolovozu do bližnje lovske koče.
Lovsko kočo obidemo po levi strani ter s hojo nadaljujemo po slabši cesti. Ko cesta zavije nekoliko v desno, nadaljujemo naravnost na markiran kolovoz, v nadaljevanju pa sledimo markacijam in se vzpnemo do nekdanjega smučišča Zatrnik, kjer se pričnemo spuščati (če nadaljujemo desno se lahko v minuti ali dveh povzpnemo na vrh smučišča Berjanca, od koder se odpre lep pogled, ki seže vse do Triglava). Sledi krajši spust, nato pa prečimo gozdno cesto in nadaljujemo po markiranem kolovozu. Kolovoz se kmalu razcepi, mi pa izberemo zgornjo desno pot, ki se v nadaljevanju vzpenja skozi smrekov gozd. Nekaj minut višje gremo s kolovoza levo na markirano pot, le ta pa se kmalu prične spuščati do severovzhodnega dela Rečiške planine. Sledi hoja po Rečiški planini, kjer gremo mimo nekaj koč.
Na drugi strani planine se pot razširi v cesto, iz bližnjega križišča pa nadaljujemo po desni cesti, s katere pa gremo kmalu levo na markirano pot. Pot je sprva dokaj zložna, nato pa se prične zmerno spuščati in nižje doseže drugo cesto. V desno se nadaljuje markirana pot, ki polkrožno obidemo Grajsko planino, sredi katere se po močnejšem deževju nahaja lepo jezero. Na drugi strani planine cesta preide v gozd, mi pa jo hitro zapustimo in nadaljujemo levo po markirani planinski poti, ki nas pripelje ob rob barja Močila, ob katerem kar nekaj časa nadaljujemo. Ker je markirana pot na več delih že del barja, se je nekoliko v desno naredila vzporedna stezica. Ko zapustimo območje šotnega barja Močila prispemo do asfaltne ceste Bohinj - Pokljuka, mi pa ji kratek čas sledimo v levo, nato pa nas markacije in oznake za Šport hotel usmerijo desno na nadaljevanje planinske poti. Sledi daljša hoja skozi gozd, kjer na razpotjih sledimo markacijam, čez čas pa prispemo do prvih koč na Zgornjem Goreljku. Ko malo naprej dosežemo asfaltno cesto ji sledimo v desno, nato pa sledimo oznakam za Šport hotel, do katerega prispemo mimo številnih vikendov, kapele sv. Antona Puščavnika, obeležja NOB in Hotela Jelka.
Izhodišče - lovska koča 0:50, L.k. Mali Vokel - Berjanca 0:10, Berjanca - Rečiška planina 0:35, Rečiška planina - Grajska planina 0:25, Grajska planina - Zgornji Goreljek 1:35.

Ob poti: Lovska koča Mali Vokel (1193m), Berjanca (1264m), Rečiška planina (1265m), Grajska planina (Ribšca) (1210m)
Planina Smrečica (Poglajnov rovt) - zgornji_goreljek_pokljuka1
Planina Smrečica (Poglajnov rovt) - zgornji_goreljek_pokljuka68
Planina Smrečica (Poglajnov rovt) - zgornji_goreljek_pokljuka69
Planina Smrečica (Poglajnov rovt) - zgornji_goreljek_pokljuka70
Diskusija o izletu Planina Smrečica (Poglajnov rovt) - Zgornji Goreljek (Pokljuka) ()