Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m.
Jovan Cukut
4.4.2011
Hvala za čestitke Avgustin. Nikar v tem času v Kugyjevo smer. Bila bi samomorilska. Mogoče se je lotim poleti. Res je, skok sem ,,obvozil' po desni strani.
25.5.2011
Danes sva s kolegom obiskala Veliko Martuljško Ponco. Sem ter tja so nama pogled zastirali oblački, vendar vsaj opečena nisva prišla domov. Snega je v Veliki dnini še ogromno in bi bil lahko malce trši za lažje napredovanje, je bil pa sestop zato nekoliko hitrejši. Srečala nisva žive duše.
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Velika Martuljška Ponca - cilj današnjega izleta. Desno Oltar. Posneto izpred zaprte koče v Krnici1
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Prisank - meni zelo fotogenična gora. (Zadnji Prisank, Zvonika, vrh)2
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Velika dnina - raj za turne smučarje - danes jih ni (Prisank, Jalovec, Mojstrovke, Mangart, Zadnja Rateška Ponca3
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Zatrep Velike dnine4
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Na prvem skoku5
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Nad prvim skokom; kot na prižnici. Od Bavškega Grintavca do Mangarta6
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Pa še drugi skok. Uporabna je leva grapica7
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Nad drugim skokom je le še lahek sprehod do vrha8
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Očak s Triglavskim domom na Kredarici. Pod Malim Triglavom Cigare9
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Škrlatica10
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Visoki Rokav11
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Jalovec12
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Oltar13
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Razor14
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Prisank15
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Dovški križ, levo Kukova špica16
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Špik, levo Lipnica, pred njo Mala Martuljška Ponca17
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Bavški Grintavec18
zares lepe fotke, čestitkenasmehnasmeh
Jovan Cukut
26.5.2011
Nista šla čez sidrišče? Vzpon po trdem snegu je bolj zanimiv. Se strinjaš Juš? Ker si v polni kondiciji, bi jo mahnil po grapi mimo bivaka še na MMP.
JusAvgustin
neketeri še kar nočemo dojeti, da je zime konec, čeprav temperature žejezenkažejo na to. vsekakor krasna tura! VMP je pojem!nasmeh
1.6.2011
V ponedeljek sem bil na VMP. Krenil s tretjega ovinka še po temi mimo koče v Krnici do Bivak I, se odpočil in odložil par stvari. Po pravici povedano je bil moj cilj Bivak I, vendar se vedno odločam glede na trenutne razmere, zato sem se odpravil po Veliki Dnini naprej proti VMP. Snega še veliko vendar se ni bistveno prediral. Prvi skok preplezam bistveno pred kaminom po suhem skalnem pobočju, nato po snegu do vstopa v vršno pobočje, ki sem ga preplezal po neizpostavljenih prehodih rahlo v levo in iztopil desno od značilnega "zoba" na grebenu. Od tam pozdravim gornika na V. Oltarju in krenem do vrha. Pri sestopu sledim stezici in možicljem. Ko le ta začne bistveno prečit v levo sestopim po manjši grapici proti robu in najdem klinnasmeh. Spustim se po vrvi in nekaj deset metrov snega me še loči do roba kamina z ogromno opastjo, ki jo obidem po desni saj sem videl sidrišče. Še en spust po vrvi in že sem na poti proti bivaku in počitku. Naslednje jutro pa proti MMP.
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Tam gor igra orkester tišine.1
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. VMP in MMP2
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Bivak I.3
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Počiti je tudi treba in šele potem naprej.4
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Velika Dnina.5
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Na vrhu.12
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Cigare in Triglav v ozadju.13
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Tja dol je treba.14
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Klin, včasih kdo drug delo opravi, ampak slika vara, saj je takoj za klinom, ... 15
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. tole, ampak jaz sem že spodaj in vlečem vru.16
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Sidrišče je na drugi strani, bo treba naokrog.17
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Škrlatica v večernem soncu.18
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Tudi med Razorjem in Prisankom je že avtocesta.19
2.6.2011
S kolegom sva se 5 dni pred tabo (opis, slike)spustila s sidrišča nekaj metrov levo od opasti na tvoji 17. sliki po skalah do snega. Zadoščala je 30 metrska vrv.
drago40
10.7.2011
Včeraj v idealnem vremenu obiskali VMP.
Ker je v Veliki dnini še veliko snega je še pravi čas za obisk VMP. Je pa pri povratku zelo vroče. Kljub vsej potrebni opremi, vrvi in cepinov nismo rabili.
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. na snežišču pred vstopom v prvo grapo1
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. opast še vedno kljubuje8
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. spust9
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. spet v Veliki dnini10
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. če hočes kaj pofotkat. ti spremljevalci pobegnejo11
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. v povratku še do bivaka 112
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. slovo od bivaka13
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. in od VMP14
JusAvgustin
10.7.2011
lepa! bravo, čestitke nasmeh
gornik61
12.8.2011
Včeraj smo se s kolegi povzpeli na VMP. Dan je bil čudovit, na vrhu smo bili poplačani z enkratnimi pogledi. Pridružili so se nam še štirje obiskovalci tako, da nas je bilo na vrhu deset, kar mislim, da je veliko število za dnevni obisk te lepotice. Tura je enkratna.
8.9.2011
a se da komu, ki pozna VMP, na priloženo sliko približno vrisat, kje gre pot oz smer običajnega pristopa na vrh VMP? Na sliki spodaj na melišču je človek - verjetno gre tam običajna pot?
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m.1
viharnik
8.9.2011
Mi smo nekdaj šli gor kar po sprednjem robu kratkega grebena nad najvišjim meliščem,levo od senčine raza,za dol sem pa zvohal smer malo pred markantnim stolpom osamelcem na zahodu gore.Dol smo prišli na levem zašodranem žlebu,ki pada na sp. ravno melišče.Obe varianti odsvetujem.Pristop zaradi izredno podrtega vzhodnega grebena(majejo se velike skale,vse ostane v rokah od oprimkov,izpostavljeno).Sestop pa tudi tam ni prav orientacijsko enostaven in tudi lahek ne,I- IIst.sestopa po krušljivem,kjer je treba zbirati med mešanim svetom(skala,šoder) trdnejše terene.Originalna smer gre nekje vmes v žleb.
DarjaZaplotnik
Se mi zdi, da je najbolj elegantna varianta sledeča, pa še malček je opremljena s klini oz. varovališči za spust. V zgornji tretjini Dnine na levi zagledaš rdečkast, na prvi pogled krepko krušljiv žleb. Po njem se vzpneš na zgornja melišča, pod steno, ki je na tvoji fotki. V tej steni sicer lahko poljubno izbereš nadaljevanje, je pa zelo ugodno (in opremljeno) nadaljevati po izrazitem žlebu na levi. @lijaneja ga ima na fotki 7, tvoja fotka pa na sredini, malo je osenčen. Ga je pa približno za dva krajša raztežaja. Težave se sučejo okoli I.-II., na koncu žleba pa te mali previs usmeri proti levi. Tukaj naletiš na dobro II., vendar je skala dobro razčlenjena in kompaktna. Pa še klin za varovanje imaš pri roki. Naprej pa "štant".
Sicer pa veščemu očesu potke ni problem najti, ker je kar uhojena, pa še možici so sem in tja. Samo dobro je treba pogledati.

In fajn se imej na turi!

lp d
8.9.2011
Darja, a tole je tisti žleb?
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m.1
DarjaZaplotnik
Jap, to je to.
A greš "alone"?
lp d
8.9.2011
sej še ne grem, samo izobražujem se...
Navihan
Ugn še mal literature, ki je ni nikoli odveč. Na moji prvi sliki je vrisana približna pot. Oba že omenjena skoka pa sta tako značilna, da jih je težko zgrešiti. Opise najdeš tudi na http://www.ro.feri.uni-mb.si/~marijan/Velika%20Ponca/Velika_Ponca.htm in http://www.tejaoman.info/brezpotje_ponca.htm lp
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Pogled na VMP iz Škrlatice in vrisana pot1
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Spodnji kamin z opastjo.2
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Vršni žleb.3
Velika Martuljška Ponca VMP 2602m.n.m. Vršni žleb pozimi4
8.9.2011
@Navihan hvala, izvrstno... zdej pa res lahko kar grem... čeprav gledam vsa ta melišča in grape... to je res idealno za zimo, za v kopnem pa ne zgleda ravno optimalno...
Navihan
odvisno od družbe, še enkrat pozorno preberi zgornje vprašanje od Darje nasmeh in glede na dejstvo, da je vreme za vikend lepo ni kaj čakati. Tudi sam bom v teh koncih že jutri.
8.9.2011
Ja tega vikenda bo res škoda...v službi...